Stručný popis předmětu:
Návrh stavby – zahrnuje rekonstrukci lesní cesty v blízkosti obce Okna, v katastrálním území Žďár v Podbezdězí (okres Česká Lípa).
Rekonstrukce cesty bude prováděná v trase stávající lesní cesty s tím, že se v celé délce provede celková prostorová úprava. Řešená lesní cesta navazuje na síť lesních cest v jejím okolí (kategorie 2L). Cesta je v současné době určena k dopravě osob a materiálu v souvislosti s hospodařením v lese. Vzhledem k napojení okolních lesních cest nižší třídy na navrhovanou lesní cestu se výhybny v trase cesty nenavrhují – předpokládá se vyhnutí vozidel v rámci jednotlivých připojení cest.
Celková délka rekonstruované lesní cesty je 1002,79 m.
Rekonstruovaná lesní cesta se nachází v extravilánu a po rekonstrukci bude zařazena do kategorie 2L 4,0/30, lesní cesta druhé třídy s šířkou jízdního pruhu 3,0 m a nezpevněnými krajnicemi o šířce 0,5 m. Lesní cesta je navržená jako jednopruhové obousměrná. Návrhová rychlost byla stanovena na 30 km/h. Účelem stavby je vyřešení špatného technického stavu vozovky s absencí nezpevněných krajnic. Stávající lesní cesta je značně poškozená. Je navrženo vybudování krytu lesní cesty dle KS II (podkladní vrstva ze štěrkodrti 0-63 mm a kryt vozovky bude tvořit vibrovaný štěrk) a KS I (zesílená konstrukce v křižovatkových úsecích). Výškové řešení je významně ovlivněno vstupními výškovými parametry napojovacích bodů a průběhem terénu v polohopisném zaměření celé situace. Všechny technické parametry výškového vedení jsou zřejmé z grafické části této dokumentace.
Projektová dokumentace je řešena dle platných ČSN, ostatních předpisů a vzorových listů, platných v době vyhotovení dokumentace.
Lesní cesta: obousměrná jednopruhová
Funkční skupina: lesní cesta 2. třídy
Třída komunikace : lesní cesta 2. třídy
Návrhová kategorie : 2L – 4,0/30
Charakter komunikace : jednopruhová, obousměrná
Jiné charakteristiky : extravilán
příčné uspořádání:
jízdní pruh : 3,0 m
zpev. krajnice : -
celk. š. zpevnění : 3,0
nezpev. krajnice : 2 x 0,5 m
Rekonstruovaná pozemní komunikace je navržena jako jednopruhová, obousměrná. Nachází se v extravilánu a po rekonstrukci bude zařazena do kategorie 2L 4,0/30, což je lesní cesta 2. třídy s šířkou jízdního pruhu 3,0 m s nezpevněnými krajnicemi o šířce 0,5 m. Návrhová rychlost byla stanovena na 30 km/h. Příčný sklon lesní cesty je jednostranný o velikosti 2,5 %.
Nezpevněné krajnice podél komunikace jsou navrženy o šířce 0,5 m. Sklon nezpevněných krajnic je v celém úseku neměnný a je stanoven na 8,0 % od komunikace. Materiálem krajnice je zhutněná vrstva štěrkodrti 0-32 a tloušťky 0,15 m. Svahy tělesa komunikace budou probíhat ve sklonech znázorněných v grafické části dokumentace.
Povrchové odvodnění bude zajištěno pomocí 2,5 % příčného sklonu navrhované cesty a pomocí vsakovacích rýh. Příčný sklon cesty je ve směru sklonu území. Povrchové odvodnění bude řešeno bez otevřených příkopů pouze v úseku staničení km 0,93943 – km 1,002794 bude po levé straně ve směru staničení vybudován odvodňovací příkop.
Příkop bude trojúhelníkového tvaru se sklonem svahu blíže krajnici 1:2 opačná strana o sklonu 1:1. Hloubka příkopu a s tím rozsah záboru vycházel z minimální výšky dna příkopu vůči silniční pláni 0,2m a na opačné straně minimální výškou svahu 0,3m. Vsakovací příkop bude zasypán štěrkodrtí frakce 63/125. Veškeré ostatní dešťové vody z komunikace by měly být odvedeny mimo těleso komunikace a
zasáknuty v jejím okolí.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
GORDION s.r.o., Kolmá 6/682, 190 00 Praha 9 - Vysočany